Tova Mariusvotter

Tova Mariusvotter

Vi ble så inspirert av alle de fine versjonene av Marius-vottene på Instagram og Facebook, så vi måtte bare slenge oss på. Tenkte vi skulle legge ut de versjonene vi strikker her – kanskje vi kan inspirere noen vi også ?

Oppskriften ligger gratis her: http://www.sandnesgarn.no/oppskrifter/marius-tova-votter-1

Har brukt Sandnes sitt Fritidsgarn, da blir de veldig myke og gode, finnes sikkert supre alternativer også. Her er da første versjon, før og etter toving :). Greit med god størrelse før vaskemaskinen tar over resten av arbeidet ?.

Neste versjon er allerede på pinne og snart ferdig. Denne siden blir oppdatert så fort det kommer nye.

image

Siden svigerfar og sviger-bonus-mor har sauer, må de selvfølgelig ha saue-votter?. Bilde er tatt før toving.

Det er noe med at når en av oss i strikkefruene har fått dilla på noe, så er den andre hakk i hæl☺️. Vi inspirerer hverandre hele tiden, og chattene våres på facebook eller tlf handler ofte om nye strikkeprosjekter?. Jeg har da hevet meg på Tines tovavott-bølge, og her er mine (hittil strikka) tova votter?.   

 Jeg prøvde meg på maskesting på det paret med hjerte på. Aldri prøvd det før, men det gir jo fine detaljer på tova-plagg?

image

Votter votter votter votter votter votter votter? (i Putti Plutti Pott melodi?)

– Strikket av Strikkefruen Tine og Henriette ?

Del gjerne :)